گوناگون

ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای برای سفرهای اربعین توسعه می‌یابد

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از به‌کارگیری راهکارهای مختلف برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در سفرهای اربعین خبر داد و گفت: امسال از حداکثر ظرفیت‌های موجود در حمل‌ونقل ریلی، دریایی و هوایی استفاده می‌کنیم تا ترافیک جاده‌ها در این ایام کاهش یابد.

بورس

تصمیم صحیح متولی بازار سرمایه/ محدودیت‌ها بلندمدت نباشد

مهدی محمود رباطی، مدیرعامل کارگزاری اعتبار تابان با مثبت ارزیابی کردن تصمیم جدید سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: زمانی که هیجانات کنترل شود و حمایت‌های روانی در بازار در قیمت سهام نشکند، بازار زودتر ریکاوری شده و به حالت عادی خود باز می‌گردد.

صنعت و معدن

شادابی و نشاط همراه با فرهنگ‌سازی در برنامه‌های ورزش فولاد سنگان

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان که به عنوان قطب تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن در شرق کشور فعالیت دارد و همواره اثربخشی در افزایش تولید و درآمد و همچنین نشاط کارکنان را برای تحقق اهداف پایدار اقتصادی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، سال ۱۴۰۲ برنامه‌های متنوع ورزشی را برای پرسنل خود و خانواده‌های آنان در مسیر شادابی و نشاط و با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به انجام رسانید.

فناوری اطلاعات

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری شهرستان قائمشهر، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای ایرانسل در این شهر، آغاز شد.

مناطق آزاد

با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سبزبانان و پاکبانان صاحب خانه می شوند

مدیر مسکن و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پس از دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد به منظور حل مشکل دیرینه مسکن پاکبانان وسبزبانان قشم، اقدامات لازم به منظور در اختیار دادن قطعه زمین برای بهره مندی تمامی پاین قشر از زمین مسکن ملی به صورت رایگان در حال انجام است.

پتروشیمی

ادامه رکورد تولید مستمر و بدون وقفه فجر انرژی / نگاهی به عملکرد فجر در سال ۱۴۰۲

شرکت فجر انرژی خلیج فارس با وجود تمامی محدودیت ها رکورد تولید مستمر خود را تا پایان سال ۱۴۰۲ ارتقا داد. در این گزارش به عملکرد این شرکت در حوزه های مختلف پرداخته شده است.

اقتصاد

بازار سرمایه، رکن مهم نظام اقتصادی کشور است

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که بازار سرمایه به عنوان رکن مهم در نظام‌های اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در نظامات اقتصادی، حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی از مسیر بازار سرمایه است.

خودرو

بانک و بیمه

تأمین مالی 350 همتی با استفاده از ابزارهای نوین/ سهم 50 همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال 1403

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: بخشنامه قرارداد‌های «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شده است، همچنین استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال جاری است.